Asking Alexandria - From Death To Destiny
Artist: Asking Alexandria
Album: From
Death To Destiny
Year: 2013
Label: Sumerian
Country: United
Kingdom
Genre: Metalcore,
Screamo, Post-Hardcore
АВТОР НА ТЕКСТА: ВИКТОР "ВИЧО" БАЛЧИКЛИЕВ
Asking Alexandria...няма какво толкова да ги представям, защото по това, което слушам и чета
напоследък абсолютно всички са наясно
кои са и имат крайно мнение за тях (дори без да са ги чували) – или ги обожават
с наивна детинска фенщина или ги мразят с необоснована тежка хейтърщина.
Използвам изкуствени и дразнещи термини, защото с тях най-лесно мога да говоря за подобна банда. Не че са изкуствени и толкова дразнещи, но не заслужават до такава степен да разбуждат общественото мнение, защото утре може да ги няма. И все пак From Death to Destiny си струва поне за едно слушане.
Използвам изкуствени и дразнещи термини, защото с тях най-лесно мога да говоря за подобна банда. Не че са изкуствени и толкова дразнещи, но не заслужават до такава степен да разбуждат общественото мнение, защото утре може да ги няма. И все пак From Death to Destiny си струва поне за едно слушане.
AA са част от
вълната нов британски метълкор, който е леко модифицирано копие на метълкор
клона на т.нар. NWOAHM, която доминира на метъл пазара в последните 10 години.
Към вълната спадат плеяда от нищо не струващи групи, сред които полека-лека
израстнаха няколко смислени проекта, развяващи се из световните сцени с налудни
абревиатури като BFMV, BMTH, ABR, BMT и т.н. (не ме разбирайте погрешно, някои
от тях наистина си струват). Подозирам, че дните на жанра вече са преброени, защото лидерите
изцедиха пълния му потенциал и затихнаха...след време тази музика, колкото и да ми е любима, ще се
помни единствено заради абсурдните
имена.
Сега за албума –
защо си струва да се чуе?
- Бандата
демонстрира солидно израстване. Албумът е трети за групата, трети за този
лейбъл, трети в сравнително същия стил – очакваше се поне някакво развитие и за
щастие то се усеща още от първите минути. Не понасям Asking Alexandria още от
онази въздишка на Dear Insanity - тежестта им беше хаотична, недоизмислена,
врещяща, а мелодичността им беше лигава и повърхността. Сега мога да кажа, че
нещата са балансирани, както подобава за една метълкор банда с амбиции.
- Започва много
ударно. Don’t Pray For Me отваря с добро интро,
зареждащ преход, смислено развитие и мачкащ, леко екзотичен брейкдаун. Killing
You е по-хитова, но все още не прекалено разлигавана и поддържа прилично ниво.
The Death of Me и Run Free подсилват
добрите първоначални впечатления като носят както характерни за Asking
Alexandria белези, така и солидни музикални качества, а и са по-добрият избор за клипове към албума.
- Poison смачква от първата секунда и по лично мнение е най-силна в албума, докато Until The End с участието на Хауърд Джоунс е интересно и различно парче, разнообразяващо иначе доскучаващия към края албум.
- Poison смачква от първата секунда и по лично мнение е най-силна в албума, докато Until The End с участието на Хауърд Джоунс е интересно и различно парче, разнообразяващо иначе доскучаващия към края албум.
- Връзката между
името на албума, обложката, първия официален сингъл и клип, и някои текстове,
било то и банална, показва вложена мисъл и идея.
- Приемете Asking
Alexandria не като тежка банда, а като липсващото звено между пубертета и
екстремната музика. Някои от вас може да парадират, че са слушали Slayer в 5-и
клас, но моето поколение израстна с друг тип ‘алтернативна’ култура и за доста
от нас банди като Linkin Park са причината сега да слушаме неща като Gojira
например. Мислете за състоянието на ‘поп’ музиката в момента и AA веднага
изглеждат добър вариант. Все пак оставете и сегашните тийнейджъри да си
изживеят „втежняването” си.
Защо въобще не
струва?
- Да си добър в
брейкдауните не те прави стабилна банда.
- След силното
начало рокаджийската Break Down the Walls остава горчиво чувство с напева „We won't stop until the world is
in our hands”, който може да впечатли единствено сърдити подрастващи младежи.
- Като изключим
няколкото силни песни, всичко друго е еднообразно и до болка познато. Опитите
за разнообразяване чрез синтезатори и мрачна атмосфера не са достатъчни, когато
всичко останало следва установени модели. Метълкорът е твърде популярен и за да
си признат, трябва да си наистина добър.
- Малък детайл – музиката
в клипа на The Death Of Me е
немощната рок версията на песента
(песен 13 в албума), което много
ясно демонстрира колебливото положение на бандата. Ако ще си популярен, масов,
комерсиален и достъпен – бъди такъв до край и си изгради име. Ако ще си тежък,
организиран и верен на традициите на жанра – защити имиджа си и се бори за
феновете, които ще платят достатъчно много и без да те въртят по MTV. Никой не
уважава средното положение.
- Да правиш
акустична песен, без да демонстрираш особени гласови и китарни умения, е повече
от безсмислено, дори и да се казваш Бен Брус.
Реално оценката
на албума е 5 +1 за развитие. За сега 2013 е годината, в която Asking
Alexandria и Bring Me The Horizon загатнаха за израстване, а Bullet For My
Valantine за вдетиняване – следващите албуми на трите банди до голяма степен ще
решат както собственото бъдеще, така и бъдещето на британския метълкор в
по-популярното пазарно звено на тежката музика.
Извинявам се за
по-дългото ревю – да пишеш за нещо, което не харесваш, не е чак толкова
по-лесно...
ОЦЕНКА:
6/10
Препоръчителни
песни: Don’t Pray For Me Killing You The Death of Me Run Free Poison
Until The End
Until The End
Коментари
Публикуване на коментар