Аз, фенът: 11 въпроса с Иван Шентов

Тази седмица започваме с ново интервю в рубриката "Аз, фенът". Новият ни гост се казва Иван Шентов и за него могат да се кажат много неща.

Наскоро неговата нова банда Feedbacker пусна дебютно едноименно EP, което ние ревюирахме и оценихме високо (цъкни ТУК). Изданието излезе през DIY лейбъла на Шентов - Kontingent Records, а самият музикант (преди това в групата КПД-0) е още поет и писател (победител е на "София: Поетики 2016").



С коя песен най-често свързваш детството си? 

You Spin Me Round (Like a Record) на Dead Or Alive. 

Коя беше първата касетка, която си купи/презаписа и слушаш ли все още този албум? 

Първата касета, която си купих беше No Limits! на 2 Unlimited. Преди това кльопах случайни неща от фонотеката на баща ми, който имаше стотина хеви метъл албума, така че денс тупалките си бяха жив бунт. Не съм го слушал този албум от 1994 насам, но все още помня няколко парчета, така че явно е бил важен. 

Коя група успя да промени мирогледа ти и отношението ти към музиката? 

Nirvana. Гигантско влияние, което преобърна целия ми 10-годишен свят тогава. Разбрах го доста по-късно, но Nirvana ми отвориха очите за адски много яки неща и пътищата, по които вървя в музиката,  са много свързани с тази банда. Ще спомена само най-важните неща: пънк, Melvins, Sonic Youth...

Какво си спомняш от първия концерт, който си посетил? 

Нашите ме заведоха на някакъв концерт в Универсиада, беше нещо за една година радио „Тангра“ и свириха Хиподил и така нататък. За пръв път видях пънкове на гребени, всичко беше супер шумно, някакви хора си чупеха главите в погото и изобщо най-ясно си спомням, че си помислих „Да, да, ето това е!“

Ако си корабокрушенец на пуст остров и имаш възможност да избираш три албума, които да слушаш, кои ще са те?

Ако тая работа стане днес, взимам:

Sonic Youth – Washing Machine
Boris – Amplifier Worship
Kowloon Walled City – Gambling on the Richter Scale

Има ли банда, или изпълнител, за които никой не подозира, че слушаш и харесваш, или просто те е срам да си признаеш за тях? Може да споделиш и само за конкретна песен.

Тайно съм влюбен в една песен на Паша Христова – Този дивен свят. Зверски парцал, направо помита всичко, с лек социален елемент в текста.


Ако имаш власт да забраниш на някоя група да свири и да издава албуми, коя би била тя?

Има много групи, които намирам за ужасни, и все пак не бих забранил на никого да свири и издава албуми. Но си запазвам правото да се ебавам с тях.

Кой е най-недооцененият албум за всички времена? 
A Thousand Leaves на Sonic Youth.

Кой е албумът (вероятно на твоя любима банда), който най-много те е разочаровал досега?

Разочарован съм от всички албуми на Епизод.

Има ли банда, която винаги си искал да харесваш, но поради някаква причина, не можеш да намериш нищо специално у нея?

Сигурно има десетки банди, за които приятелите ми са ме навивали колко са велики, обаче от много навиване никога не съм успявал да се изкефя. Например Nine Inch Nails. Някак си загрявам, че това е така доста култово, обаче никога няма да си ги пусна доброволно.

Смяташ ли, че музикалните ревюта могат да променят отношението ти към даден албум или група? 

Обичам да чета някои писачи на ревюта, особено когато търся нова музика или се зарибя на нещо и търся инфо. Като цяло ако смятам, че даден артист е велик, можеш да го храниш колкото си искаш и мнението ми едва ли ще се промени, но все пак другата гледна точка винаги е интересна. Открил съм купища златна музика чрез ревюта, особено преди години когато, по някаква причина, ми попадаха доста повече печатни пънк зинове.


ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА:

Коментари

Популярни публикации