Architects - Lost Forever // Lost Together
Artist: Architects
Album: Lost
Forever / / Lost Together
Year: 2014
Label: Epitaph
Records
Country: United Kingdom
Genre: Metalcore,
British Metalcore
Автор: Виктор 'ВИЧО' Балчиклиев
Наскоро, покрай
рожденния ден на колега в близкия пъб случайно се запознах с tour manager-а на
Sylosis (една нелоша банда, която благодарение на него има зад гърба си турнета
с Trivium и DevilDriver – момчето си разбира от екстремната музика на острова).
Накратко, заговорихме се и стигнахме до извода, че Architects са една от трите
най-силни сравнително млади английски банди с обещаващо бъдеще (ако сте любопитни,
другите две са Bury Tomorrow и Hacktivist).
Architects продължават да демонстрират завидно развитие и
непрестанна работа. За осем години
издават шест албума, всеки по-добър и по-завършен от предишния. Сложих по-високата
9/10 на последния Bring Me The Horizon, защото групата най-после порасна –
Architects обаче вече го направиха с предния Daybreaker, а
Lost Forever / / Lost Together просто издухва Sempiternal.
Има периоди, в
които просто ти писва от всички и всичко – от малоумни управляващи, от
нефункциониращо управление, от тъпи чиновници, безкрайни войни, глупави хора,
лицемерие, предателство, липса на воля, липсва на цели, фалшива вяра и т.н. и
т.н. и искаш просто да изкрещиш. Тези периоди обикновено раждат албуми като
LF//LT.
Гняв,
непримиримост, болка, носталгия, музиката на Architects е екстремна не толкова като
тежест, а като смисъл и експресивност. Sam Carter направи чудеса с гласа
си (чуйте ‘The Distant Blue’), за да достигне сегашното ниво, в което
всеки смразяващ крясък изразява различна емоция, солидно подплатена от китарите
и барабаните на братята Tom и Dan Searle, създатели на бандата.
Преди съм говорил
за британския метълкор и разликите му с американския. LF//LT до голяма степен изразява
онази фундаментална социална ангажираност на жанра в Англия, която е естествен резултат
и на сегашното положение в страната. Все повече и повече банди скачат срещу криворазбрания
мултикултурализъм и религиозна толерантност, губещата авторитет монархия и т.н.,
неосъзнатия национализъм, империализъм и прочие.
Като отражение на
това явление, текстовете са може би най-силната част на албума. Директни,
гневни, адресиращи проблема директно в същността му, със стабилни метафори и
унищожителна критика към обкражаващото ни безумие. Стигна се до там, че онези "God
only knows why we are born to burn" и "He doesn’t fucking love us" от Broken Cross предизвикаха вълна от
недоволство и критика сред умствено ограничените фенове на бандата.
Първата половина
на албума е унищожителна. Отварящата ‘Gravedigger’ прави на пух и прах всякакви политици и власт-имащи кретеноиди, ‘Naysayer’
заклеймява хората, загубили воля и цел за живеене, а споменатата ‘Broken Cross’, без да е анти-религиозна в
никакъв случай, коментира критичното положение навсякъде по света.
‘The Devil Is Near’ и ‘Dead Man Walking’ довършват серията с бързи рифове и мощни
брейкдауни, които някои ще сравнят с Bring Me The Horizon без да осъзнават че
бандата на Оли не е първата, открила топлата вода, и че Architects вече
изградиха своя собствен и достатъчно стабилен стил, за да бъдат сравнявани с
друг.
‘Red Hypergiant’ e инструментал, който сякаш разделя албума
на две различни половини – първата -
по-агресивна и по-директна (Lost Forever?), и втората – по-лирична и
емоционална, с повече паузи и синтезирани мелодии (Lost Together?). В инструментала се чува и
цитат на Carl Sagan, който сякаш най-добре представя идеята на целия албум:
"The old
appeals to racial, sexual, and religious chauvinism, and to rabid nationalist
fervor are beginning not to work. A new consciousness is developing which sees
the Earth as a single organism, and recognizes that an organism at war with
itself is doomed. We are one planet."
Албумът
продължава с крясъци, критика, насечени рифове и проблеми, леко разнообразени с
лирични моменти и призрачни мелодии. В тази втора половина е и 'Youth Is Wasted On The Young' - лична изповед за изгубена младост и забравени мечти. Покрай цялата агресия и болка обаче албумът
в един момент натежава и това е може би единственият му минус – след продължително
слушане се чувстваш емоционално изтощен.
Сравнете ‘Learn
to Live’ от 2011 с ‘Naysayer’
и ще видите за какво развитие говоря. LF//LT може да прекалява със социалните
проблеми, но цялата му продукция е на много много високо ниво и мога само да се
надявам Architects да продължат по същия път. А, да, говорим за Epitaph Records.
ОЦЕНКА: 9.5/10
Препоръчителни песни:
Naysayer Gravedigger The Devil Is Near Broken Cross Colony Collapse
Коментари
Публикуване на коментар