Аз, фенът: 11 въпроса със Сава Савов

Вече официално прехвърлихме 400 харесвания във Facebook - юхуууу, но няма да се задоволяваме с малко и до края на годината се надявам да сме 4000. Just kidding.

И така. Продължаваме по план с нов интервю за лексикона. Чудех се по какъв начин да представя следващия ми гост. Сава Савов знае и 2, и 200 за музиката, тъй като той е китарист, продал е N на брой инструменти, оборудване и всякаква техника, свързана със свирене, обича да слуша London Calling на The Clash със сутрешното си кафе и да харесва всеки наш пост във Facebook. С такава визитка, нямаше как да не му пратя лексикона, като бях убеден, че ще ни предостави интересни отговори. Така и стана.

Scraggled Music: С коя песен най-често свързваш детството си?

Веднага в съзнанието ми изникват The Rhythm of The Night (също известна с българския си прочит „Да се заринем във лайна”) и The Power, която чух в интрото на някакво предаване по БНТ, но не помня как се казваше. В семейство, в което главно се слушаха The Beatles, Stones, Zeppelin и Purple, в колата на баща ми се подмяташе някаква касетка „Лято ’94” пълна с т.нар. Eurodance хитове – La Bouche, DJ Bobo, C-Block и т.н, както и Замунда Банана Бенд – Избори в Замунда, която помня, че беше с много забавни песни (не че съм разбирал претъпканите с политически шеги за „прехода” песньовки, но както и да е).

Scraggled Music: Коя беше първата касетка, кояти си купи/презаписа и слушаш ли все още този албум? 

Първата ми презаписана касетка вероятно е била запис на предаването на Васил Върбанов „Зона 967” по тогавашното Радио Тангра. Вечерта го записвах, а сутрин напът за училище, както и в междучасията, прoслушвах записаното . Не съм сигурен коя беше първата купена, защото горе-долу по едно и също време си взех ...And Justice For All на Metallica, Chocolate Starfish and The Hot Dog Flavored Water нa Limp Bizkit, Americana на The Offspring и Stankonia на OutKast. Иначе след това в S.M.F. продаваха презаписани касетки за по 2.50 лв. и бая си купувах от тях.

Scraggled Music: Коя група успя да промени мирогледа ти и отношението ти към музиката? 

През годините какви ли не групи са ми променяли мирогледа, но The Great Southern Trendkill на Pantera, действително постави представите ми за „метъл” на едно друго ниво и тогава ми се струваше като най-екстремния албум на света! Освен това бях записал на видео касета една от тематичните вечери по ММ “Punk and Hardcore Night”, включваща банди от Sex Pistols, The Clash и Ramones до всички най-изявени предсатавители на NYHC сцената. А даже няма да споменавам по VIVA какви готини клипове даваха, откъдето съм научил сума ти банди!

Scraggled Music: Какво си спомняш от първия концерт, който си посетил?

Първият ми голям концерт беше на Slayer и Halford  на Академик през 2002 г. Не че съм имал база за сравнение, но помня, че звукът беше отврат, но пък емоцията беше уникална. Иначе на клубно ниво, май първият ми концерт беше на Уикеда в „О!Шипка” където бяха „дежурни” по едно време.

Scraggled Music: Ако си корабокрушенец на пуст остров и имаш възможност да избираш три албума, които да слушаш, кои ще са те?

Този тип въпроси винаги са много трудни, но тъй като ще съм на самотен остров (всяка прилика с Латинопартизани е случайна)  и ще ми трябва разнообразие, ще кажа Pennywise – About Time, Dance Hall Crashers – The Old Record и Art Tatum & Ben Webster – The Album. В стила на „Scraggled Music” съм длъжен да добавя и honorable mention – Ugly Kid Joe – Menace To Sobriety (бел. ред. - honorable LOL).
Сава с подарък за РД - билет за The Offspring

Scraggled Music: Има ли банда или изпълнител, за които никой не подозира, че слушаш и харесваш или просто те е срам да си признаеш за тях? Може да споделиш и само за конкретна песен.

Сигурно малко хора знаят, че се кефя на PJ Harvey. Иначе бих добавил две песни, едната от които е La Isla Bonita - Madonna, а с втората малко ще дублирам предишен участник в лексикона и ще кажа Activ – Doar Cu Tine.

Scraggled Music: Ако имаш власт да забраниш на някоя група да свири и да издава албуми, коя би била тя?

Вярвам, че светът е по-хубаво място без всички ревюирани банди от Today’s Metal.

Scraggled Music: Кой е най-недооцененият албум за всички времена?

The Beatles – A Hard Day’s Night, както и много други.

Scraggled Music: Кой е албумът (вероятно на твоя любима банда), който най-много те е разочаровал досега?

Голямо разочарование за мен беше Splinter на The Offspring (бел. ред - The Offspring се споменават супер често в тия интервюта).

Scraggled Music: Има ли банда, която винаги си искал да харесваш, но поради някаква причина, не можеш да намериш нищо специално у нея?

По конюнктурни възрастови прични съм опитвал с Korn, System Of A Down и Disturbed, но не ми се получи.

Scraggled Music: Смяташ ли, че музикалните ревюта могат да променят отношението ти към даден албум или група?

Смятам, че е възможно, макар че според мен важни части от ревюто са групата и албумът, които се ревюират, защото именно те създават предпоставки, които да кататлизират интересни идеи и начини, по които ревюто да се напише така, че да има някакво влияние, да създаде някакво по-различно отношение и да остави отпечатък в съзнанието на читателя. Трудно човек може да напише ревю с такъв ефект, ако е например за албумите на Hatebreed (нямам нищо против тях, даже ги харесвам).


ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА:

Коментари

Популярни публикации