Аз, фенът: 11 въпроса с Димитър Райков

В предишното интервю от лексикона споменах, че всички гости в рубриката ги познавам малко или много. Но популярността на "Аз, фенът" достигна космически размери (just kidding) и бе въпрос на време да пратя въпросите и на някого, с когото не се познавам лично.

Димитър Райков е сред най-будните и дейни хора в българския хардкор ъндърграунд. Той е организирал доста на брой концерти и стои зад уебзина DIY Conspiracy, както и зад за кратко просъществувалото списание Tigersuit Zine (чийто първи два броя притежавам). Споменах ли, че Митко е и веган? Не съм? Нищо, той ще сподели как музиката е променила начина му на живот.

Scraggled Music: С коя песен най-често свързваш детството си?
Без никакво колебание бих казал Self Esteem на The Offspring. Сестра ми имаше голяма колекция от касетки и на една от тях имаше песни на The Offspring, Nirvana, Green Day и пр. След това си потърсих Smash и останалите албуми на Offspring. И, както може да се досетиш, веднага станаха първата ми любима група. След това, благодарение на Тhe Offspring, се запознах с разни странни хора и още когато бях на 14, започнах да ходя по хардкор/пънк концерти.

Scraggled Music: Коя беше първата касетка, кояти си купи/презаписа и слушаш ли все още този албум?

Първите ми дискове и касетки си купих от един музикален магазин и бяха на Agnostic Front, Shelter, Rancid и Bad Religion. След като започнах да ходя на концерти, си отделях пари да си купувам касетки и дискове направо от бандите и хората с дистрота (бел. ред - хората, които дистрибутират DIY зинове, албуми, мърч и т.н). Първите ми касетки на български банди бяха One For One на Last Hope и "Пънк, нихилизъм, анархия" на Кокоша Глава, а първият диск беше компилацията от фестивала "Freemind" във Варна през 2002 г.

Най-добрият ми приятел по това време имаше една схема да тегли неща от интернет и после отивахе в един компютърен клуб да записваме на дискове. Теглихме яко Blink-182, NOFX, Black Flag, Dead Kennedys, Rancid, Operation Ivy, Goldfinger, Minor Threat, Gorilla Biscuits и т.н. Естествено, че никога няма да спра да си пускам много от тези неща, които вече имам и в колекцията ми от винили. Вече си правил интервю със Станко Томов, който тогава се зарибяваше с едно момиче от родния ми град и всеки път като идваше, ни зарибяваше с разни групи (бел. ред. - Станко го е играл двоен зарибител).

Scraggled Music: Коя група успя да промени мирогледа ти и отношението ти към музиката?

Толкова много групи са променили отношението ми към живота, а не просто към музиката. CRASS, Flux of Pink Indians, Rudimentary Peni, Resist And Exist, Aus-Rotten ми показаха политическите идеи в пънка, че това не е просто музика за забавление. Музиката и текстовете на Conflict и Riot/Clone пък ме накараха да стана вегетарианец, а малко след това и веган, когато бях на 16 години. Orchid, Saetia, Los Crudos, Catharsis, His Hero Is Gone и мн.др. пък ми показаха какво е да правиш хардкор с невъобразима страст и енергия. Иначе групи, които са променили отношението ми към музиката чисто музикално, може би са Godspeed You! Black Emperor и Swans.

Scraggled Music: Какво си спомняш от първия концерт, който си посетил?


Вдигнати гребени, шумна музика и запознанства с много хора.

Scraggled Music: Ако си корабокрушенец на пуст остров и имаш възможност да избираш три албума, които да слушаш, кои ще са те?

Lift Your Skinny Fists Like Antennas to Heaven на GY!BE, саундтракът към Samurai Champloo на Nujabes и някакъв съвсем случаен джаз или хип-хоп албум, който е бил на някой от екипажа или пасажерите на кораба.

Scraggled Music: Има ли банда, или изпълнител, за които никой не подозира, че слушаш и харесваш, или просто те е срам да си признаеш за тях? Може да споделиш и само за конкретна песен.

Are you ready for some badass ABBA tunes?
Някои хора се изненадват, когато дойдат вкъщи и пусна плоча на ABBA или Boney M.

Scraggled Music: Ако имаш власт да забраниш на някоя група да свири и да издава албуми, коя би била тя?

Всички български групи от рода на Хиподил, Черно Фередже, Pomorians и пр.

Scraggled Music: Кой е най-недооцененият албум за всички времена?
Слушам доста ъндърграунд неща, които носят невероятен заряд от емоции и послания, но остават оценени единствено от малки кръгове от хора.

Scraggled Music: Кой е албумът (вероятно на твоя любима банда), който най-много те е разочаровал досега?

Обикновено се разочаровам, когато някоя банда се събере отново след 20 години и издаде нов албум. Няма смисъл да давам примери с такива банди.

Scraggled Music: Има ли банда, която винаги си искал да харесваш, но поради някаква причина, не можеш да намериш нищо специално у нея?

Да, има доста такива банди, но няма да ги изреждам.

Scraggled Music: Смяташ ли, че музикалните ревюта могат да променят отношението ти към даден албум или група?

Да, със сигурност. Аз самият пиша ревюта за DIY Conspiracy и ежедневно чета ревюта на много неща, които излизат в ъндърграунд пресата. Определено едно добре написано ревю може да повлияе върху отношението ми към даден албум.

OЩЕ ОТ РУБРИКАТА:

Коментари

Популярни публикации