вторник, 6 февруари 2018 г.

Tonight Alive - Underworld / Marmozets - Knowing What You Know Now

Първият BATTLE за 2018-та година е за новите албуми на две банди, предвождани от жени - австралийците Tonight Alive и британците Marmozets. 

Банда: Tonight Alive
Албум: Underworld
Лейбъл: Hopeless Records, 2018
Жанр: Alternative Rock, Pop Punk, Pop Rock
FACEBOOK

Откакто Tonight Alive издадоха The Other Side (2013), времената се оказаха доста турбулентни за тях. Самият албум беше ревюиран леко повърхностно и лековато от мен, но пък в първоначалната ми идея не ми се струваше такава. Освен това може би оценката 7/10 е дори занижена.

Три години по-късно австралийците пропуснаха да нахлуят в световния мейнстрийм, след като им бе поднесена възможността на тепсия, записвайки основния сингъл в един от саундтраците за (не помня кой точно филм) Спайдърмен. Limitless (2016) пък се оказа доста гигантска крачка назад въпреки смелия скок да преминат в по-различни стилови територии.

Почти две години по-късно Tonight Alive са загърбили част от амбициозния си Bring Me The Horizon/Coldplay машъп, за да преоткрият себе си. Или поне да запишат един доста приличен албум, какъвто без съмнение е Underworld.

Единият от китаристите напуска Tonight Alive малко след записите, което само ме навежда на мисълта, че Limitless е донесъл сътресения в колектива. В Underworld обаче пичовете и вокалистката Джена Макдугъл се завръщат към формулата с повече поп пънк драйв и по-малко електроника, което им се отплаща.

Хилъри Суонк? Джендърка от Сирия?
Не, Джена от Tonight Alive
Парчета като Temple, Crack My Heart Open, Just For Now според мен са причината и защо лейбъл като Hopeless Records ги взе под крилото си. В тях има чар, мелодия и грабват лесно, без да те оставят с натрапващо усещане. Същото може да се каже и за изключително меланхоличните For You и Disappear, като второто е с гост-вокали от Лин Гън (PVRIS) - нещо, което сигурно щеше да остане незабелязано, ако не беше изрично упоменато в траклиста.

Джена пее далеч по-ентусиазирано в Underworld отколкото в Limitless. Меката ѝ бленда стопля съвсем саунда на бандата, което особено се усеща във финала My Underworld, в което тя прави дует и с Кори Тейлър (Slipknot, Stone Sour). Чудя се какво ли мисли Кори за този дует всъщност? Контрастът между женски и мъжки вокали винаги ме е привличал и определено на певицата на Tonight Alive ѝ се получава (напомням, че тя бе гост и в последния албум на Parkway Drive).

В последните години австралийците бяха многократно сравнявани с Paramore, което в един момент със сигурност е било повече от дразнещо за тях. Но за Tonight Alive се е получило добре, че бандата не е загубила уменията си да записва зарибяващи поп мелодии и да ги пълни с рок/пънк плънка.
7.00/10
ЧУЙ:   Temple    Disappear    Crack My Heart Open   Just For Now     For You


Банда: Marmozets
Албум: Knowing What You Know Now
Лейбъл: Roadrunner, 2018
Жанр: Alternative Rock, Alternative Metal, Math Rock, Indie Rock, Post-Hardcore
FACEBOOK

Почти винаги, когато пиша за банда, която съм ревюирал вече ПОНЕ веднъж, трябва да кажа с 2-3 изречения за по-старите им издания. Вече го направих дори в този пост за Tonight Alive, а не виждам причина да не го повторя и за британците Marmozets. Техният дебютен албум The Weird And Wonderful Marmozets беше изключително попадение, стигнало до личния ми топ 10 за 2014-та.

Синдромът на втория албум леко е почукал на вратата тук, но това не е краят на света. Щото Knowing What You Know Now има повече достойнства отколкото недостатъци. Това, което бих нарекъл "необикновен проблем" е, че той отстъпва от стандартите на своя предшественик, вероятно вследствие от стилово разводняване в по-радиофонична насока.

Marmozets пробиха преди най-вече благодарение на способността си да профилират своя неравноделен мат рок. От неравноделните ритми и неортодоксалното композиране не е останало много, но психеделията все още я има. В смисъл... бандата е записала един доста по-праволинеен албум с гръб към експерименталността.

Това, от една страна, не е толкова важно, стига парчетата да са добре композирани. А такива определено има. Първата четворка тракове Play, Habits, Meant To Be и Major System Error е неизчерпаем генератор от енергия. В определени моменти се сещах за шведските банди The Hives и Refused, а това винаги е плюс.
But what does Corey Taylor think about Becca's screaming?

Разбира се, вокалите на Бека Макинтайър не са за всеки. Понякога тя пищи по толкова неудобен за ушите начин, че ми се налага да намалявам звука. Това не е постоянно обаче, защото самата тя има поне няколко различни певчески подхода и това прави Marmozets всъщност толкова интересни.

Естествено и останалите в групата също дават своята лепта тази банда да е интригуваща. Да, казах, че полиритмичността почти отсъства, но дори в по-конвенционална музикална територия Marmozets не са загубили своя отличителен кинжален китарен саунд - Suffocation и Start Again например. В Me & You пък чуваме сломяваща алтърнатив/инди поп балада, в която Бека има вледеняващо вокално присъствие.

Този албум губи малко инерция в определени моменти, особено във втората му половина и страда от опцията да бъде сравняван с отличния дебют. Отвъд тези минуси обаче Knowing What You Know Now ми хареса повече, отколкото всъщност предполагах.
7.50/10
ЧУЙ:   Habits   Meant To Be   Major System Error    Start Again  Me & You 


ПОДОБНИ АЛБУМИ:

Няма коментари:

Публикуване на коментар