Volbeat - Seal The Deal & Let's Boogie

Банда: Volbeat
Албум: Seal The Deal & Let's Boogie
Лейбъл: Vertigo/Universal, 2016
Жанр: Heavy Metal, Hard Rock, Rock'n'Roll, Punk Rock
FACEBOOK

Илиян Иванов

Винаги ми е готино, когато съм достигнал до момента да ревюирам за втори път нов албум на дадена група. От една страна ми е любоптино какви съм ги бръщолевил преди 2-3 години, но далеч по-важно е как самата банда се е променила в сравнение с предишното си издание. Ето например - в миналото ми ревю казах, че Sonic Boom Six са вдигнали отново нивото си в The F-Bomb след разочароващия им едноименен албум от 2012.

За щастит или за нещастие - Volbeat не са се променили, ама хич. Те отнесоха добри думи от мен за Outlaw Gentlemen & Shady Ladies преди малко повече от 3 години. Оценката от 7,5/10 е доста красноречива за това, а албумът дълго време беше в сериозна ротация на iPod-a ми. Кажи-речи, по това време Volbeat се бетонираха като най-успешната датска рок банда за всички времена. Ако изключим Ларс Улрих, King Diamond и Майк Трамп от 80-тарските глем рокаджии White Lion, малката скандинавска страна нямаше цяла група, която да покорява класации по цял свят, но ето че вече това не е така.

Seal The Deal & Let's Boogie напълно затърждава реномето на Volbeat като хитмейкъри и както обикновено, албумът изобилства от тежки и леки моменти. Пилотният сингъл The Devil's Bleeding Crown е измамно хеви - с мощен стоунър риф като на Clutch и бойни, почти маршови напеви, но същевременно притежава заразителна поп нотка, каквато все по-малко метъл групи имплементират в саунда си успешно. Затова и някак не е случайно, че парчето е петият хит на Volbeat, който оглавява американската класация за сингли Mainstream Rock Tracks. Албумът пък дебютира под номер 4 в Billboard с над 50 000 копия (около 90 процента от тях чисти продажби и съвсем малко стриймове).

Volbeat ще нароят още много хитове в класациите по света от Seal The Deal & Let's Boogie, пореден епизод на датския музикален Wild Wild West. Пънкарливо-рокаджийското Black Rose с Danko Jones има потенциал също да се услади на всички, които обичат да пият бири по пъбове. Goodbye Forever обаче е големият ми фаворит "да избие рибата" - хем има по-тежки рифове, хем има акустични китари, а гигантският припев и госпъл бриджът го вдигат на висок пиедестал.

Освен Данко Джоунс, в албума гостува и Йохан Олсен от сънародниците им Magtens Korridorer във For Evigt, в която припевът е на датски, но в делукс версията има и изцяло английска версия (именувана The Bliss), в която пее само фронтменът на Михаел Поулсен. Казвам това, защото For Evigt всъщност е едно от много най-силните парчета, особено с включването на банджо и леко кънтри атмосфера.B

Макар Volbeat да са датска банда, това е възможно най-недатският им албум досега. Бившият китарист на Anhtrax Роб Каджано освен за рифовете и солата, отговаря и за бас партиите заради напускане на оригиналния басист Андерс Кьолхьолм. В албума има и два кавъра на американски банди - южняшкия рок Battleship Chains на The Georgia Satellites и поп-пънкчето Rebound на Teenage Bottlerocket. На мен лично ми беше интересен повече вторият. който освен изненадващ, се оказа и доста сполучлив. Не съм се интересувал от причината за записа на кавъра, но съм на 99% убеден, че е трибют към барабаниста на Teenage Bottlerocket Брандън Карлайл, който почина през ноември 2015.

Трудно ми да пиша лоши неща за Volbeat, защото тяхната музика ми е доста интересна, макар и определено комерсиално ориентирана. От 13-те песни (или 17 ако слушате делукс версията) има няколко, които са леко по-скучновати, но като цяло албумът поддържа константно добро ниво. Аз отдавна съм се абстрахирал от неизбежните сравнения с пеенето на Поулсен с тези на няколко други легенди на рока и смятам, че гласът му е този, който е тази "екстра миля", заради която името Volbeat се изписва с най-главни букви на големите европейски, а вече и американски фестивали, за разлика от това на Anthrax. Май Каджано е взел добро бизнес решение преди 3 години и половина.
7,5/10
Препоръчителни песни:    The Devil's Crown    For Evigt    Black Rose   Rebound    Goodbye Forever



ДРУГИ ПОДОБНИ РЕВЮТА:

Коментари

Популярни публикации