Аз, фенът: 11 въпроса с Венцислав Лалев

Със сигурност приятелите от детството помагат за обогатяването на музикалната култура. С Венцислав Лалев сме водили безкрайни разговори за какви ли не групи, песни и прочее и съм наясно с вкусовете и предпочитанията му, но нямаше как да го пропусна в лексиконната рубрика "Аз, фенът", като признавам, че имаше отговори, които бяха изненадващи за мен.

Венци е композитор, аудио дизайнер, продуцент и мултиинструменталист, като ме е научил на всичко, което знам за свиренето на китара. Той е бил част от различни разностилови групи като Funk Busters (aka Good Groove Orchestra), Junk Food и Rock A Shock, а освен това, заедно с неговия колега Свилен Начев са отговорни за филмовата музика към саундтраковете на родните филми "Пистолет, куфар и три смърдящи варела", "11А" и "Прелюбодеяние".

Scraggled Music: С коя песен най-често свързваш детството си?

Сигурно няма да изненадам никого като кажа, че вкъщи се слушаше много The Beatles. Love Me Do, записана на касетка, направена в България. Безценно.

Scraggled Music: Коя беше първата касетка, кояти си купи/презаписа и слушаш ли все още този албум?

Roxette - Tourism. И до ден днешен How Do You Do! ми е като еталон за перфектна песен. 

Scraggled Music: Коя група успя да промени мирогледа ти и отношението ти към музиката?

Мирогледът ми за музиката се променя доста честo. Да кажем, че много важен момент беше, когато в края на 90-те години чух Destroy Erase Improve на Meshuggah. Дотогава имах доста праволинейно виждане за това какво е метъл. Metallica, копеле! Сола под 12-то прагче и без уа педал си беше чиста аматьорщина. Пък и успях да ядосам учителя си по китара, като го накарах да ми извади Acrid Placidity. How cool is that?!

Scraggled Music: Какво си спомняш от първия концерт, който си посетил?

Траш/дет легендите от "Абордаж" в едно кино в Свищов. Бях четвърти или пети клас. Брат ми ме заведе и през повечето време ме беше страх да не ме набие някой "откачен металист", но към края на концерта вече знаех, че трябва да се пренасоча от пиано към някой по-сериозен инструмент.

Scraggled Music: Ако си корабокрушенец на пуст остров и имаш възможност да избираш три албума, които да слушаш, кои ще са те?

20syl - Motifs, защото е супер за плаж, Minor Threat - Complete Discography за дните, в които ми писне от коковови орехи и ми се допие бира (бел ред. - straight edge по принуда, а?) и саундтракът на Back To The Future, за да ми вдъхва надежда, пък и Alan Silvestri rulez!

Scraggled Music: Има ли банда или изпълнител, за които никой не подозира, че слушаш и харесваш или просто те е срам да си признаеш за тях? Може да споделиш и само за конкретна песен.

Ще споделя 2 песни, че да не се изложа твърде много - Simple Plan - I'm Just a Kid и Activ - Doar Cu Tine.

Scraggled Music: Ако имаш власт да забраниш на някоя група да свири и да издава албуми, коя би била тя?

Някои ще кажат чалгата, Слави Трифонов и т.н. Аз бих забранил хората, които слушат гореспоменатото. Но ако трябва да съм напълно честен, мисля че светът на музиката би бил едно много по-прекрасно място без Адел. 

Scraggled Music: Кой е най-недооцененият албум за всички времена?

Не знам. Може би R.K.L. - Reactivate.

Scraggled Music: Кой е албумът (вероятно на твоя любима банда), който най-много те е разочаровал досега?

Propagandhi - Failed States. Всички други техни албуми ми харесват, но този е направо неслушаем. Не го разбрах и след третия път, когато си го пуснах.

Scraggled Music: Има ли банда, която винаги си искал да харесваш, но поради някаква причина, не можеш да намериш нищо специално у нея?

Pennywise. Може би има отделни техни парчета, които ми харесват, но не разбирам как може да се издържи цял техен албум.

Scraggled Music: Смяташ ли, че музикалните ревюта могат да променят отношението ти към даден албум или група?

Могат, ако имам доверие на човекa, който е написал ревюто. 

ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА "АЗ, ФЕНЪТ":

Коментари

Популярни публикации