Artificial Comet - Punk For The Masses
Банда: Artificial Comet
Албум: Punk For The Masses
Лейбъл: Demo Tape Recordings, 2017
Жанр: Punk Rock, Skatepunk, Hardcore Punk, Anarchist Punk, Alternative Rock, Punk Metal, Progressive Rock
FACEBOOK
Artificial Comet е една от най-качествените български банди, за която явно няма достатъчно голяма аудитория или просто поради необясними за мен обстоятелства и причини, малко хора я слушат. А това ми се струва несправедливо на фона на блестящото им ново издание Punk For The Masses.
Докато все още живеех в България, се сещам да съм бил на поне два концерта на русенското дуо, съставено от фронтмена на Spot Радни Станчев (вокали, китара) и Калоян Георгиев от Debazzer (бас, вокали), имам на диск и дебютното им EP - As Loud As Hell, което звучи като странна и (полу)сполучлива комбинация от Propagandhi и Pixies. Предвид музикалните предпочитания на двамата музиканти обаче, тази стилова завера не е никак неочаквана. В Punk For The Masses обаче влиянието на Propagandhi надделява много повече, а добавянето на истински барабани (дело на джазмена Николай Данев) вместо дръм машината от As Loud As Hell изпълва с повече сериозност на композициите.
Още от Spot бе видно, че китарната работа на Радни е силно повлияна от тази на Крис Хана от Propagandhi. Рифовете имат отличителен метализиран саунд с ушевадните прог заемки - особено в парчета като Obedience No More, Desk Rebels и I'm Made Out Of Sausages. Streamlined е повече поп-пънк ориентирано и ще зарадва феновете на ранните неща на Spot (и феновете на Fat Wreck саунда), докато кратичките хардкор откосите Rabbit In The Headlights и едноименната песен отново навяват асоциации с Propagandhi - главно с парчетата, изпяти от басиста Тод Ковалски.
Все пак, влиянието на Pixies не е съвсем изчезнало у Artificial Comet и Калоян вкарва гийк спейс романтизъм в Cydonia, което бързо стана едно от най-любимите ми парчета в последните няколко месеца (ha, in your face Weezer). Текстовете в Punk For The Masses също са доста силни и релевантни за настоящето, в което излиза албумът - Desk Rebels осъжда клавиатурните интернет воини, които не излизат от тях, Obedience No More подхваща темата за гражданските съвест и неподчинение спрямо нетолерантната власт, I'm Made Of Sausages e за веганството/правата на животните, а в Duet пичовете самоиронизират блестящо себе си и (предполагам) позьорите на пънк/хардкор сцената - "This is our third year as a band / Nobody even knows that we exist and that’s OK / I really don’t mind".
В Punk For The Masses определено има какво да се чуе и то не само с ухото, а и с ума. Artificial Comet е група, която незаслужено стои в миманса твърде дълго. Имам забележки към продукцията, но този албум е силно препоръчителен.
Албум: Punk For The Masses
Лейбъл: Demo Tape Recordings, 2017
Жанр: Punk Rock, Skatepunk, Hardcore Punk, Anarchist Punk, Alternative Rock, Punk Metal, Progressive Rock
Artificial Comet е една от най-качествените български банди, за която явно няма достатъчно голяма аудитория или просто поради необясними за мен обстоятелства и причини, малко хора я слушат. А това ми се струва несправедливо на фона на блестящото им ново издание Punk For The Masses.
Докато все още живеех в България, се сещам да съм бил на поне два концерта на русенското дуо, съставено от фронтмена на Spot Радни Станчев (вокали, китара) и Калоян Георгиев от Debazzer (бас, вокали), имам на диск и дебютното им EP - As Loud As Hell, което звучи като странна и (полу)сполучлива комбинация от Propagandhi и Pixies. Предвид музикалните предпочитания на двамата музиканти обаче, тази стилова завера не е никак неочаквана. В Punk For The Masses обаче влиянието на Propagandhi надделява много повече, а добавянето на истински барабани (дело на джазмена Николай Данев) вместо дръм машината от As Loud As Hell изпълва с повече сериозност на композициите.
Още от Spot бе видно, че китарната работа на Радни е силно повлияна от тази на Крис Хана от Propagandhi. Рифовете имат отличителен метализиран саунд с ушевадните прог заемки - особено в парчета като Obedience No More, Desk Rebels и I'm Made Out Of Sausages. Streamlined е повече поп-пънк ориентирано и ще зарадва феновете на ранните неща на Spot (и феновете на Fat Wreck саунда), докато кратичките хардкор откосите Rabbit In The Headlights и едноименната песен отново навяват асоциации с Propagandhi - главно с парчетата, изпяти от басиста Тод Ковалски.
Все пак, влиянието на Pixies не е съвсем изчезнало у Artificial Comet и Калоян вкарва гийк спейс романтизъм в Cydonia, което бързо стана едно от най-любимите ми парчета в последните няколко месеца (ha, in your face Weezer). Текстовете в Punk For The Masses също са доста силни и релевантни за настоящето, в което излиза албумът - Desk Rebels осъжда клавиатурните интернет воини, които не излизат от тях, Obedience No More подхваща темата за гражданските съвест и неподчинение спрямо нетолерантната власт, I'm Made Of Sausages e за веганството/правата на животните, а в Duet пичовете самоиронизират блестящо себе си и (предполагам) позьорите на пънк/хардкор сцената - "This is our third year as a band / Nobody even knows that we exist and that’s OK / I really don’t mind".
В Punk For The Masses определено има какво да се чуе и то не само с ухото, а и с ума. Artificial Comet е група, която незаслужено стои в миманса твърде дълго. Имам забележки към продукцията, но този албум е силно препоръчителен.
8.00/10
ЧУЙ: Obedience No More Cydonia Duet I'm Made Out Of Sausages
ДРУГИ ПОДОБНИ АЛБУМИ:
Коментари
Публикуване на коментар