Taylor Swift - Reputation
Артист: Taylor Swift
Албум: Reputation
Лейбъл: Big Machine, 2017
Жанр: Pop, Dance Pop, Synth Pop, EDM, Electropop
FACEBOOK
Каква е репутацията на Тейлър Суифт?
A) Една от най-успешните кросоувър кънтри/поп изпълнителки за всички времена, мъжемелачка и на всичкоto отгоре използва многобройните си провалени връзки да пише песни за бившите си, за да трупа милиони, докато продължава да се изживява като "crazy cat lady"
Б) Най-големият враг на Ким Карадашиян и Кание Уест, когото прочутото със своите враждебност и досадност ВИП семейство се опитва да принизи до обикновен обект на сексуален интерес.
В) Набедена от любители на конспирации за "арийска принцеса" - вдъхновителка и таен глас на т.нар. "алтернативно дясно", по-известно още като сбирщина от фашисти, реднеци, расисти, хомофоби и прочее.
Г) Всички твърдения са верни и неверни едновременно.
Д) Царица на GIF-четата и meme-чета.
Дискусиите около Тейлър Суифт винаги тревожат всички, независимо дали хората я харесват, мразят или нямат мнение за нея. Поради множество от причини нейната персона привлича като магнит всякакви определения и предизвиква гигантски отзвук и с най-безобидни нейни действия или бездействия. Почти всяка дреболия около Тейлър Суифт води до полемика, смях или нова конспиративна теория.
Признавам, че се възхищавам на хладния ум, който тя очевидно има, за да не се поддава веднага на емоции. Когато Ким Кардашиян целенасочено нацапа Тейлър Суифт, разпространявайки видеото от прословутия телефонен разговор между нейния съпруг и певицата, за последната единственият разумен изход от ситуацията бе хладнокръвно да преглътне цялата излята помия и да изчака своя сетен момент.
За поп културата на 2017-та година Reputation е от степента на урагана Ирма. Албумът ефективно деноминира всичко излязло досега с гигантски размах. Суифт буквално пренаписва правилата на мейнстрийм културата и тук не говорим само за музиката в 15-те парчета. Например - знаете ли, че в кредитите на Reputation седи името на някоя си Лорейн Грифин - маникюристка? Маникюристка, копеле! Но явно е било важно да има кой да обгрижва ноктите на мис Суифт, докато парчетата се пекат.
Нетипично за мен - ще започна с негативите. Най-големият проблем на Reputation е, че като чисто музикална дирекция в него няма нищо дръзко. Суифт отново се е доверила на "обичайните заподозрени" и албумът може да се раздели на две половини - едната, работена с шведското дуо Макс Мартин и Шелбак и другата с Джак Антоноф. Същите тези хора ни донесоха и 1989, който риеше в музикалните дебри на 80-те. Reputation лежи върху основите на своя предшественик, но набухан с доста повече модерни течения като трап и стадионна електронна музика, гравитираща около парти огнищата на Маями и Лас Вегас (CSI препратките напират сами).
Сингли като Look What You Made Me и ...Ready For It?! са бомастични и ескалиращи клубни хитове. (Анти-)припевът на първия, заимстван от I'm Too Sexy на Right Said Fred и рапиранията във втория илюстрират опитите на Суифт да еволюира след 1989, но и двата трака разчитат на модерните музикални трендове, с уговорката, че това не ги прави слаби моменти в албума.
Твърде модернистично и леко досадно ми се струват използването на аутотюн/вокодер в немалко на брой парчета. Архиврагът на Суифт - Кание Уест е известен с употребата на подобни вокални ефекти и някак си тази стратегия тип "fight fire with fire" е ненужна тук. Рапърът иначе е център на внимание в редица лирики, без да е адресиран директно, макар самият той да си позволи да атакува поп дивата в една своя песен в Life Of Pablo. В един от любимите ми моменти в Reputation Тейлър принизява Кание до някакво досадно, хлипащо дете - "This is why we can't have nice things, darling /Because you break them, I had to take them away" (This Is Why We Can't Have Nice Things).
Хаотичният любовен живот на певицата и клюките, които произлизат от него също заемат голяма част от лириките в Reputation. Суифт прокламира своето обсебване към неназован обект в иначе брилянтния 80-тарския синт-поп Gorgeous - "Guess I'll just stumble on home to my cats... alone/Unless you wanna come along", но в крайна сметка тя отново стига до задънената улица да се утешеава с нейните котки.
Както казах по-горе, в музикалната продукция не са поети особени рискове. В Reputation има редица парчета, които някак си напомнят на други изпълнителки от поп сцената - King Of My Heart на Rihanna/Halsey, This Is Why We Can't Have Nice Things на Lorde (и малко на Avril Lavigne), Dancing With Our Hands Tied на Carly Rae Jepsen... Колаборацията с Ed Sheeran и рапъра Future - End Game е един от разочароващите тракове тук. Макар тематично обвързана с албума, песента звучи излишно в него и според мен е стигнала до финалната версия на издаване поради съвсем други причини.
В Look What You Made Me Do певицата анонсира за себе си от трето лице ""I'm sorry, the old Taylor can't come to the phone right now" / "Why? Oh, 'cause she's dead!"". Суифт визира своето "мъртво аз" като доброто момиче, което примиренчески приема критиките към всяка любовна издънка или публично унижение като тези, нанесени от Кание Уест/Ким Кардашиян. Но тя декларира на света и своето войнствено Аз, което не ще търпи повече обиди. Все пак Суифт не е чудовището, каквото непременно се опитват да я изкарат и това може да се чуе най-добре в изключителния финал New Year's Day, където върху минималистичен акустичен съпровод (китара и пиано) Тейлър пее "Hold on.. to the the memories they will hold on to you".
Reputation е изключително важен артефакт за 2017-та година. Той е доказателство, че всеки образ на нашето съвремие, може да бъде омаскарен за нула време, но с търпение антидот може да бъде намерен. За Тейлър Суифт Reputation е инстинктивен отбранителен механизъм. Вярно е, че чисто музикално този албум не изпъква по начина, по който ми се иска, но идеята му е съвсем друга - да покаже на света, че сринатата репутация може да има и деликатен обратен ефект - "My reputation's never been worse / So you must like me for me" (Delicate).
Албум: Reputation
Лейбъл: Big Machine, 2017
Жанр: Pop, Dance Pop, Synth Pop, EDM, Electropop
Каква е репутацията на Тейлър Суифт?
A) Една от най-успешните кросоувър кънтри/поп изпълнителки за всички времена, мъжемелачка и на всичкоto отгоре използва многобройните си провалени връзки да пише песни за бившите си, за да трупа милиони, докато продължава да се изживява като "crazy cat lady"
Б) Най-големият враг на Ким Карадашиян и Кание Уест, когото прочутото със своите враждебност и досадност ВИП семейство се опитва да принизи до обикновен обект на сексуален интерес.
В) Набедена от любители на конспирации за "арийска принцеса" - вдъхновителка и таен глас на т.нар. "алтернативно дясно", по-известно още като сбирщина от фашисти, реднеци, расисти, хомофоби и прочее.
Г) Всички твърдения са верни и неверни едновременно.
Д) Царица на GIF-четата и meme-чета.
Дискусиите около Тейлър Суифт винаги тревожат всички, независимо дали хората я харесват, мразят или нямат мнение за нея. Поради множество от причини нейната персона привлича като магнит всякакви определения и предизвиква гигантски отзвук и с най-безобидни нейни действия или бездействия. Почти всяка дреболия около Тейлър Суифт води до полемика, смях или нова конспиративна теория.
Признавам, че се възхищавам на хладния ум, който тя очевидно има, за да не се поддава веднага на емоции. Когато Ким Кардашиян целенасочено нацапа Тейлър Суифт, разпространявайки видеото от прословутия телефонен разговор между нейния съпруг и певицата, за последната единственият разумен изход от ситуацията бе хладнокръвно да преглътне цялата излята помия и да изчака своя сетен момент.
За поп културата на 2017-та година Reputation е от степента на урагана Ирма. Албумът ефективно деноминира всичко излязло досега с гигантски размах. Суифт буквално пренаписва правилата на мейнстрийм културата и тук не говорим само за музиката в 15-те парчета. Например - знаете ли, че в кредитите на Reputation седи името на някоя си Лорейн Грифин - маникюристка? Маникюристка, копеле! Но явно е било важно да има кой да обгрижва ноктите на мис Суифт, докато парчетата се пекат.
Суифт в една от сериите на "От местопрестъплението: Лас Вегас" |
Сингли като Look What You Made Me и ...Ready For It?! са бомастични и ескалиращи клубни хитове. (Анти-)припевът на първия, заимстван от I'm Too Sexy на Right Said Fred и рапиранията във втория илюстрират опитите на Суифт да еволюира след 1989, но и двата трака разчитат на модерните музикални трендове, с уговорката, че това не ги прави слаби моменти в албума.
Твърде модернистично и леко досадно ми се струват използването на аутотюн/вокодер в немалко на брой парчета. Архиврагът на Суифт - Кание Уест е известен с употребата на подобни вокални ефекти и някак си тази стратегия тип "fight fire with fire" е ненужна тук. Рапърът иначе е център на внимание в редица лирики, без да е адресиран директно, макар самият той да си позволи да атакува поп дивата в една своя песен в Life Of Pablo. В един от любимите ми моменти в Reputation Тейлър принизява Кание до някакво досадно, хлипащо дете - "This is why we can't have nice things, darling /Because you break them, I had to take them away" (This Is Why We Can't Have Nice Things).
Хаотичният любовен живот на певицата и клюките, които произлизат от него също заемат голяма част от лириките в Reputation. Суифт прокламира своето обсебване към неназован обект в иначе брилянтния 80-тарския синт-поп Gorgeous - "Guess I'll just stumble on home to my cats... alone/Unless you wanna come along", но в крайна сметка тя отново стига до задънената улица да се утешеава с нейните котки.
Както казах по-горе, в музикалната продукция не са поети особени рискове. В Reputation има редица парчета, които някак си напомнят на други изпълнителки от поп сцената - King Of My Heart на Rihanna/Halsey, This Is Why We Can't Have Nice Things на Lorde (и малко на Avril Lavigne), Dancing With Our Hands Tied на Carly Rae Jepsen... Колаборацията с Ed Sheeran и рапъра Future - End Game е един от разочароващите тракове тук. Макар тематично обвързана с албума, песента звучи излишно в него и според мен е стигнала до финалната версия на издаване поради съвсем други причини.
В Look What You Made Me Do певицата анонсира за себе си от трето лице ""I'm sorry, the old Taylor can't come to the phone right now" / "Why? Oh, 'cause she's dead!"". Суифт визира своето "мъртво аз" като доброто момиче, което примиренчески приема критиките към всяка любовна издънка или публично унижение като тези, нанесени от Кание Уест/Ким Кардашиян. Но тя декларира на света и своето войнствено Аз, което не ще търпи повече обиди. Все пак Суифт не е чудовището, каквото непременно се опитват да я изкарат и това може да се чуе най-добре в изключителния финал New Year's Day, където върху минималистичен акустичен съпровод (китара и пиано) Тейлър пее "Hold on.. to the the memories they will hold on to you".
Reputation е изключително важен артефакт за 2017-та година. Той е доказателство, че всеки образ на нашето съвремие, може да бъде омаскарен за нула време, но с търпение антидот може да бъде намерен. За Тейлър Суифт Reputation е инстинктивен отбранителен механизъм. Вярно е, че чисто музикално този албум не изпъква по начина, по който ми се иска, но идеята му е съвсем друга - да покаже на света, че сринатата репутация може да има и деликатен обратен ефект - "My reputation's never been worse / So you must like me for me" (Delicate).
7.75/10
ЧУЙ: ...Ready For It? I Did Something Bad Gorgeous This Is Why We Can't Have Nice Things New Year's Day
ДРУГИ ПОДОБНИ АЛБУМИ:
Коментари
Публикуване на коментар